Stal i kształtowniki Warszawa podczas budowy metra

kształtowniki Warszawa
5 kwietnia, 2016

Stal i kształtowniki Warszawa podczas budowy metra

Budowa drugiej nitki metra w Warszawie (województwo mazowieckie) była bardzo wielkim wydarzeniem nie tylko na skalę lokalną, ale także na skalę ogólnopolską. Każdy mieszkaniec naszego pięknego kraju czekał na to wydarzenie od wielu lat, szczególnie, gdy spoglądał na plany chińskiego lub japońskiego metra.

Potrzebne kształtowniki Warszawa

 

kształtowniki WarszawaW porównaniu z tymi krajami nasza jedna linia na całą Polskę wyglądała trochę ubogo. Wielu mieszkańcom była aż wstyd, ze takie państwo dobrze się rozwijające ma tylko jedna linię metra. Jednak od kilku lat była prowadzona skrzętna budowa drugiej linii metra w Warszawie. Podczas tej budowy wykonywano wiele elementów żelbetowych. Przede wszystkim było tak ze względy na właściwości betony. Materiał ten jest bardzo wytrzymały, szczególnie jeśli jest wzmocniony zbrojeniem. Podczas budowy Warszawskiego metra zużyto ogromne ilości wyrobów hutniczych takich jak stal zbrojeniowa. Zależnie od potrzeby do wykonywania zbrojenia używano pręty gładkie oraz pręty żebrowane. W przypadku prętów żebrowanych, te wyroby hutnicze były dostarczane na teren budowy metra już w fabryce gotowych elementach. Zamawianie gotowych elementów zbrojeniowych jest na pewno dobrym aspektem, jeśli chcemy skrócić czas wykonywania robót. Jeśli chodzi o pręty gładkie, to na teren budowy warszawskiego metra docierały w wiązkach lub w kręgach. Takie pręty są docinane oraz wyginane do potrzebnych kształtów na terenie budowy. Kształtowniki Warszawa też są potrzebne. Jeśli chodzi o stal zbrojeniową w kręgach, to przede przystąpieniem do docinania należy ja wyprostować. Jednak podczas składowania tego materiału zajmuje bardzo mało miejsca.

Zbrojenia podczas budowy warszawskiej drugiej nitki metra używano praktycznie podczas wykonywania wszystkich elementów konstrukcyjnych. Zaczynając od budowy tuneli, poprzez perony, ściany a także klatki schodowe, które prowadzą z metra na powszechnienie.